انگلستان ـ فرانسه؛ تكرار تاريخ
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 نگلستان ـ فرانسه؛ تكرار تاريخ

جام جم آنلاين: ساعت 20:30 امشب و پس از هشت سال، تاريخ براي فرانسه و انگلستان تكرار مي‌شود. آنها در نخستين دور مرحله گروهي يورو 2004 هم به مصاف يكديگر رفتند كه آن بازي را فرانسوي‌ها 2 بر يك بردند. آخرين رويارويـي دو تيم انگليس و فرانسه هم به همان بازي برمي‌گردد.

اين دو تيم يك بار ديگر هم در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا رودرروي يكديگر قرار گرفتند، ديداري كه در سال 1992 با تساوي بدون گل به پايان رسيد.

اما در مجموع كفه ترازو در آمار بازي‌هاي مستقيم دو تيم به نفع فرانسه سنگيني مي‌كند. خروس‌ها در هر سه بازي آخرشان مقابل انگليس پيروز بوده‌اند و در پنج بازي آخر هم چهار برد و يك تساوي در كارنامه‌شان ديده مي‌شود. در مقابل از آخرين برد انگليس در برابر فرانسه كه با تك گل آلن شيرر به دست آمد 15 سال مي‌گذرد.

نكته جالب ديگر اين‌كه انگليسي‌ها طي هفت دوره حضور خود در مرحله نهايي جام ملت‌هاي اروپا، هيچ گاه در بازي‌هاي اولشان پيروز نبوده‌اند و سه تساوي و چهار باخت از اين بازي‌ها نصيب‌شان شده است.

حال بايد ديد روي هاجسون مي‌تواند در بازي امشب به همه اين آمارهاي نااميدكننده پايان دهد يا خير، اتفاقي كه در غياب وين روني، تا حدودي دشوار به نظر مي‌رسد.

انگلستان بهترين مهاجمش را به دليل محروميت در دو بازي نخست در اختيار ندارد و هاجسون مجبور است در نوك حمله به اندي كارول و دني ولبك اعتماد كند.

در مقابل لوران بلان، سرمربي فرانسه، بهترين مهاجمشان، كريم بنزما را در آرماني‌ترين شرايط در اختيار دارد و اميدوار است با درخشش او و ساير بازيكنان فرانسه، بعد از برتي فوگتس، دومين مربي تاريخ لقب بگيرد كه هم در زمان بازيگري و هم در كسوت مربي قهرمان يورو شده است.

در ديگر بازي امشب دو تيم اكراين و سوئد از ساعت 23:15 به مصاف هم مي‌روند.

نتايج بازي‌هاي گروه B:

هلند صفر ـ دانمارك يك‌/‌ گل: مايكل كرون دلي 24

آلمان يك ـ پرتغال صفر‌/‌ گل: ماريو گومز 73

شكست برزيل با درخشش مسي

در حالي كه تب يورو همه جا را فرا گرفته است، دو قدرت بزرگ فوتبال جهان، آرژانتين و برزيل شنبه شب در حضور نزديك به 82 هزار تماشاگر در ورزشگاه مت‌لايف نيويورك به مصاف هم رفتند؛ ديداري كه با درخشش ليونل مسي با برتري 4 بر 3 آبي و سفيدها به پايان رسيد.

در اين بازي روملو در دقيقه 32 برزيل را پيش انداخت، اما ليونل مسي در دقايق 31، 34 و 84 براي آرژانتين گلزني كرد تا بازي با برتري اين تيم به پايان برسد. ديگر گل آرژانتين را اسكار در دقيقه 56 به ثمر رساند و براي برزيل هم هالك در دقيقه 72 گلزني كرد.

منبع»جام جم





:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: